torstai 9. huhtikuuta 2015

#1 Miksi juuri kouluratsastus?

    Niin, miksi? -Koska kouluratsastusta on kaikessa. Esteratsastus on kouluratsastusta esteiden välillä etc. Oikein harjoiteltuna se voimistelee ja vahvistaa hevosta. Lisäksi kaikki liikkeet ovat hevosille luonnollisia, vaikka niin ei heti ajattelisi, kun katsoo ratsukoita tekemässä piffejä ja paffeja sun muuta.
    Olen harrastanut nuorempana tanssia, soittanut kahdeksan vuotta pianoa, sitä ennen kanteletta, laulanut jne. Niistä kaikista on ollut hyötyä ja on edelleenkin, sillä kouluratsastushan on tanssia -paritanssia.
    Ja kyllä, silloin 11v kirppuna olisi halunnut vain hypätä niitä esteitä, koska se oli mielestäni niin helppoa -eihän siinä tarvinnut kuin ohjata esteelle. Erehdyin mainitsemaan asian silloiselle ratsastuksenohjaajalleni. Palautteessaan asiasta oli kieltämättä enemmän risuja kuin ruusuja..:-D
    Silloinen käytössäni ollut poni, V.K. Fallas kutsumanimeltään "Raivo".... sai minut kiinnostumaan enemmän koulusta kuin esteistä, sillä poni oli enemmän kouluponi, vaikka hyppäsikin hyvällä tekniikalla. Totta kai jatkoin hyppäämistäkin, sillä se tekee hyvää kouluratsastajallekin, kuin hevoselle. Huomasin myös, että menestyin paljon paremmin kouluratsastus- kuin esteratsastuskisoissa. Useat putoamiset esteillä toivat epävarmuutta, ja olen kova sähläämään esteillä :-D Osasyy koulupainotteisuuteen oli varmasti sekin, että ratsastuskoulu oli enemmän koulupainotteisempi.
                                Edesmennyt V.K. Fallas c.Henna Hara
   Musiikkipainotteisuuden vuoksi minua ovat kiehtoneet mm. kouluratsastuskürit. Ei ole ihmekään, että kouluhevosia nimetään kuuluisien säveltäjien mukaan; Chopin, Mozart, Sibelius etc.. Kun musiikki on hevoselle sopiva, yhteistyö saumatonta, niin tuloksena on kaunis taide-esitys. Niin, ehkä suurikokoiselle ja raskasrakenteisemmalle hevoselle ei kannata valita jotain Chopinin herkkää pianomusiikkia..
Melissan eli "Keltsin" kanssa leikkimielisessä pukuratsastuskürissa kesällä 2014 c.Anni Karjalainen
    Ketkä ovat hyviä kouluratsastajia, ketkä ovat esikuviani? Senioreista totta kai Kyra. Lisäksi Nipsu, Stella ja Emma Kanerva muun muassa. Junioreista Ella Paloheimo, Mea Packalen ja Susanna Therman. Jos oppii helposti katsomalla toisten ratsastusta, suosittelen katsomaan heidän menoaan Youtubessa!

Nähdään ensi postauksessa, tsau

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti