Heips! Olen ollut tämän viikon maanantaista saakka TET:issä HUPUTITIHUMMASSA. Huputitihumma on paikallinen nurmeslainen hevos-ja eläintarvikeliike. Viime päivät ovat olleet erityisen mukavia! Saimme järjestää ystäväni Iiriksen kanssa kampanjan, joka pidettiin tänään. Teemana oli alkava kisakausi, ja alennuksessa olivatkin kisapaidat ja -takit, vaatteet groomille (kisahoitajalle) ja hevoselle! Sain toimia "mallina" ja esittelin kyseisiä tuotteita. Ostin itse itselleni Horse Comfortin grippiratsastushousut, viininpunaisen MH:n kisapaidan, jouhiharjan (limen värisen) Pojulle, sekä saksanpaimenkoiralleni Selmalle Cartivetin niveltabletteja ja roturuokaa!
kisapaita, Mountain Horse
Ihania, mm. USG:n harjoja! Harcour kevyttoppaliivi
Kisatakki ja -paita ja housut Mountain Horse, sekä ihana
timanttiraippa! Harcour kevyttoppaliivi,
Horse Comfort housut,
MH saappaat, Harcour huppari
Heipsansaa. Viime sunnuntaina (10.5.) kauniina aurinkoisena päivänä ystäväni Anni soitti minulle ja sanoi, että eiköhän lähdetä tallille. Ja sitten lähdimme. Siellä odotti tämä ihana pieni... jooh eli. Sunnuntaina ratsastin Röllin ja Linan. Röllin kanssa tehtii kontrolliharjoituksia puomi-kavaletti-puomi sekä rataa erikoisesteillä höystettynä. Röllin omistaja oli pyytänyt minua hyppäämään sillä nimenomaan muuria, sillä sitä se oli viime kisoissa pelännyt ja kieltänytkin. Ensimmäisillä hyppykerroilla kun ponille vähän murahti niin ei sanonut mitään:D Eli ei ongelmaa onneksi. Lopuksi hypättiin muuria vähän isompana (85-90cm).
Linalla olen ruvennut menemään nyt enemmän, ja hevosjako menee sujuvasti niin, että Pojulla hyppään enimmäkseen ja Linalla menen koulua. Näin se onkin hyvä ratkaisu. Edellispäivänä olin ratsastanut siltä enimmät virrat pois, joten tänään se oli ns. "normaalimpi" itsensä, vähän nihkeä välillä.
Ratsastan joka päivä yhden tai muutaman hevosen, mutta niistä en tee erikseen postausta. Hevoset, joilla menen ovat yleensä Poju, Lina tai Roni. Ainiin.. kisasuunnitelmiakin oli, että olisin Ronilla lähtenyt Vuokattiin tämän viikon sunnuntaina, mutta itsellä ei ollutkaan alueluvat maksettuna joten sekin jäi.. Lähden tosin hoitajaksi, että siitäkin vielä kuullan;) Lisäksi olen parhaillaan TET:issä paikallisessa hevostarvikeliikkeessä Huputitihummasta, josta postausta tulossa.. ;)
Oikein hyvää sunnuntaita! Ratsastin eilen Linan aamutallin tehtyäni. Hepolla oli perjantaina jo niin paljon ylimääräistä pöllövirtaa ja kaiken lisäksi kiimassa, niin Katja (rats.opettajani) pyysi ratsastamaan sen tänään. Ai että oli ihana mennä kevyellä kouluhevosella Pojun jälkeen:-D Lina on ylipäätään hyvin laadukas hevonen, -mm sen laukka on ilmavaa ja tahdikasta.
Laukkasin paljon, jotta enimmät virrat lähtisivät. Laukkaa sillä on muutenkin kiva työstää. Alla kuvaa yhdestä tehtävästä, jota teimme.
ps. Uudet saappaat tulivat vihdoin! Ne ovat Königsin Dressage-malliset vetoketjulla. Tässä vaiheessa jo osoittautuneet oikein hyviksi :)
ISTUNTA-ANALYYSINI KOULURATSASTUKSESSA
+Laukassa istuntani on yleisesti ottaen kunnossa, ja se onkin viime vuosien aikana parantunut
+Nilkkani ja ylipäätään jalkojen käyttö on tasaantunut, etteivät nilkkani heilu niin, että käytän automaattisesti kokoajan kantapäätä
-Vaikka käteen onkin tullut tasaisuutta, varsinkin ravilisäyksissä siihen toivoisi enemmän tasaisuutta, ylipäätään navasta ylöspäin koko ylävartaloni saisi olla vakaampi, johon auttaa mielikuva:
"Kuvittele, että navasta alaspäin kehosi on hevosen kanssa yhtä, kun taas siitä ylöspäin omaa, vakaata ja jäntevää"
-Katse ja ylipäätään niska tulisi saada suoraan, sillä kun pääni kallistuu alaspäin ja koko ylävartaloni asento muuttuu huonoksi
Alkuverkkaa laukassa -Katse on alaspäin..taas..
Yksi tehtävistä, jota tein Linan kanssa.
-Ah kerrankin kädet on hyvin:D
Vähän lisäyksen makua:-D -Pääni saisi olla suorassa, jotta ylävartalo tulisi haluttuun asentoon
-Istunta ok. Kantapää saisi venyä alaspäin
Takana häämöttää kaunis skootterini, joka haettiin pari päivää sitten :-D
Alla videokooste eilisestä. Kaikki kuvat ja videot c.Henna Hara