torstai 22. lokakuuta 2015

Blogi tauolle -Youtubekanava

Olen päättänyt jättää blogin kirjoittamisen tauolle, enkä tiedä kuinka kauan se kestää. Blogi ja sen päivittäminen tuottaa liikaa stressiä, joten olen päättänyt, että pidän yllä nyt Youtubekanavaani, jonne lisään ratsastusvideoita ja mahdollisesti videopostauksia yms. Seuraathan minua siellä! --> Tuisku Grönholm


torstai 3. syyskuuta 2015

#13 Aluejoukkumestaruudet with mummeli

   Hei! Elokuun puolivälissä viikonloppuna ratsastettiin aluejoukkuemestaruudet Lieksassa. Oli hienoa päästä tällaiseen, vähän isompaan ja tasokkaampaan juttuun mukaan -kiitos siitä nykyiselle ratsastuksenopettajalleni. Käytössäni oli siis Lina, sillä Pojun saikutessa sillä ei päässyt treenaamaan.
  Linan kanssa treenaaminen keskittyi lähinnä vain liikkeen ilmavuuden ja jouston parantamiseen. Kaiken se teknisesti osaa pieniä vinouksia huolimatta, joten teknisiä juttuja sillä ei olisi ollut järki jyystää. Harjoituksissa otettiin huomioon erilaisten muotojen vaihtelu, esimerkiksi matalammalla niskalla ja kaulalla työskentely, sillä mielellään se liikkuisi vain jännityneenä. Suurin ongelma Linan kanssa työskennellessä on yleisesti ottaen se, että keskittyminen ei aina maistu ja se on kova kyttäämään joka ikistä asiaa ja käskiessä mummeli vetää herneet vielä pahemmin nenään..
   Lopputuloksiin olen silti oikein tyytyväinen. Aasta saimme toiselta tuomarilta 62% ja risat.. Beestä toiselta tuomarilta 60% pintaan, mutta yhteiskeskiarvona se riitti 57% ja risoihin. Tämä oli kilpailudebyytti Linalla, toinen aan rata koko elämässä ja ensimmäinen kerta kangilla. Ennen kaikkea tämä oli oikein mukava kokemuksena! Täytyy muistaa, että edellisessä paikassa olisin tuskin päässyt ikänä kisaamaan näin 'tasokkaisiin' kisoihin ja luokkiin puhumattakaan siitä, että hevosia olisi suotu treeneihin ja omaan käyttöön, omille avuille.
   Lisäksi koulu on päässyt jo mukavaan vauhtiin, viimenen vuosi peruskoulua edessä.. Saa nähdä kuinka tiuhaan jaksan/ehdin postailla. Lisäksi olisi suunnitteilla eri teemoja vaihteeksi normikuulumisien ohelle. Siispä toivoisinkin, että kommentoitte postausaiheita, ehdotuksia ynnä muuta kommenttiboksiin, kiitos! :)

   Been video saatiin videolle..! linkki tässä!






kaikki kuvat ja video c. Anni Karjalainen


maanantai 27. heinäkuuta 2015

#12 Turbomummelin matkassa

  Hellou. Eilen, 26.7. pidettiin siis seuraestekisat kotitallillani, jossa arvosteluna oli 367.1 A2/A2. Pojun siis edelleen ollessa saikulla menin Linalla. Menin 'varman päälle' luokat 60&80cm. Mummeli oli iskussaan, 23v.. Tuplanollat tuli molemmista luokista, 60cm ruusukekin 2. sijasta.
   Nyt on tähtäimessä koulukisat 15.8 ja ehkä myös 16.8, nimittäin aluejoukkuemestaruudet, jonne olen lähdössä Linalla myöskin. Joukkueeseen tulee minun lisäkseni ratsastuksenopettajani ja hänen siskonsa. Luvassa on siis niihin treenailuja. Luokkina on FEI:n kenttäkilpailuohjelma poneille 1993/2009 he B, FEI World Dressage Challenge -test B 2001/2009 he A sekä sunnuntaina FEI:n CCIP** -kenttäkilpailuohjelma poneille 2007. Kyseessä on siis kansallisen tason kisat toisena päivänä, mutta tähän luokkaan pääsee D-luvallakin.

Alla kuvat sekä video radoista! 

 c.Anni Karjalainen
 c.Anni Karjalainen
 c.Anni Karjalainen
c.Essi Härkin
 c. Anni Karjalainen
 c.Essi Härkin
 c.Riitta Turunen
 c.Riitta Turunen
 c.Riitta Turunen
 c.Essi Härkin
 c.Anni Karjalainen
 c.Anni Karjalainen
c.Anni Karjalainen

            LINKKI VIDEOON

torstai 23. heinäkuuta 2015

#11 VIDEOPOSTAUS -Velmu & Lina

Hejdåå! Tänään kauniina kesäpäivänä päätettiin Annin kanssa kuvata videopostausta. Pääsin ratsastamaan Linan lisäksi uutta tuttavuutta, Velmua! Tällä latvianhevosruunalla on tahdikkaat ja melko laadukkaatkin liikkeet, joten kunnon noustessa tämä olisi aika näyttävä mm. he B luokissa.








    Tälläinen söpöliini me bongattii..
                            Vähä evästä ennen tuntia;)





             Kaikki kuvat ja videointi c. Anni Karjalainen
           LINKKI VIDEOPOSTAUKSEEN

lauantai 4. heinäkuuta 2015

#10 Tuplavoittajan on helppo hymyillä!

   Heippa hei. Vihdoin pääsin kisoihin, nimittäin koulukisoihin torstaina 2.7.15. Alunperin oli tarkoitus lähteä Pojulla, mutta poika oli päättänyt teloa itsensä jonnekin päivän ennen kisoja... Tämä on taas tätä tuuria. Poju on ainakin viikon kokonaan pois käytöstä, mutta käyn toki hoitamassa jalan, että se pääsisi mahdollisimman nopeasti takaisin käyttöön vähitellen. Tottahan toki harmitti, kun Pojulla olin päässyt treenaamaan ja se alkoi tuntua joka kerta paremmalta ja paremmalta.. Noh, onneksi oli varahevonen -Roni. Ronin kanssa päästiin tasan kerran, päivä ennen kisoja treenaamaan pitkästä aikaa.. Nooh, lahjattomat harjoittelee!:D:D
   Jokatapauksessa, otsikostakin päätellen lopputulos oli hyvä! Ensimmäisessä luokassa, (he B kenttäkilpailuohjelma nuorille hevosille 2003) Roni kyttäili vähän ja kaikkea, jonka vuoksi itselläkin meni pasmat sekaisin ja unohdin radankin... Siitä huolimatta 62% ja risat ja ensimmäinen sija! He A:2 hevonen oli kuulolla ja sain sen lyhyeksi, joka riitti yli 65% tulokseen! Tähän olin enemmän kuin tyytyväinen, sillä tämä oli henkilökohtaisesti ensimmäinen aan rata ikinä.
   Tuomarin kommentteja lainaten: "Tyylikkäästi esitetty, täsmällinen rata" 
                                                         "Tyylikäs, tahdikas ratsastus" 




 





Kaikki kuvat c. Anni Karjalainen

KISARATA HE A:2




#9 Vierailevan tähden kuvapostaus

Hellurei! Tuiskun pyynnöstä postaan teille nyt viimeisimpien heppailureissujen kuvia. Kaikki kuvat ovat siis minun eli Annin ottamia, meikän otoksia on täällä blogin puolella jo nähtykin ja tullaan näkemään jatkossakin. :)

Poju nauttii



Moona


Rölli, Lina ja Rölli uudestaan


Gladi





Helinä ja Roni



Photobombaaja-Poju ja Lina, joka nukahtaa ihan just