torstai 3. syyskuuta 2015

#13 Aluejoukkumestaruudet with mummeli

   Hei! Elokuun puolivälissä viikonloppuna ratsastettiin aluejoukkuemestaruudet Lieksassa. Oli hienoa päästä tällaiseen, vähän isompaan ja tasokkaampaan juttuun mukaan -kiitos siitä nykyiselle ratsastuksenopettajalleni. Käytössäni oli siis Lina, sillä Pojun saikutessa sillä ei päässyt treenaamaan.
  Linan kanssa treenaaminen keskittyi lähinnä vain liikkeen ilmavuuden ja jouston parantamiseen. Kaiken se teknisesti osaa pieniä vinouksia huolimatta, joten teknisiä juttuja sillä ei olisi ollut järki jyystää. Harjoituksissa otettiin huomioon erilaisten muotojen vaihtelu, esimerkiksi matalammalla niskalla ja kaulalla työskentely, sillä mielellään se liikkuisi vain jännityneenä. Suurin ongelma Linan kanssa työskennellessä on yleisesti ottaen se, että keskittyminen ei aina maistu ja se on kova kyttäämään joka ikistä asiaa ja käskiessä mummeli vetää herneet vielä pahemmin nenään..
   Lopputuloksiin olen silti oikein tyytyväinen. Aasta saimme toiselta tuomarilta 62% ja risat.. Beestä toiselta tuomarilta 60% pintaan, mutta yhteiskeskiarvona se riitti 57% ja risoihin. Tämä oli kilpailudebyytti Linalla, toinen aan rata koko elämässä ja ensimmäinen kerta kangilla. Ennen kaikkea tämä oli oikein mukava kokemuksena! Täytyy muistaa, että edellisessä paikassa olisin tuskin päässyt ikänä kisaamaan näin 'tasokkaisiin' kisoihin ja luokkiin puhumattakaan siitä, että hevosia olisi suotu treeneihin ja omaan käyttöön, omille avuille.
   Lisäksi koulu on päässyt jo mukavaan vauhtiin, viimenen vuosi peruskoulua edessä.. Saa nähdä kuinka tiuhaan jaksan/ehdin postailla. Lisäksi olisi suunnitteilla eri teemoja vaihteeksi normikuulumisien ohelle. Siispä toivoisinkin, että kommentoitte postausaiheita, ehdotuksia ynnä muuta kommenttiboksiin, kiitos! :)

   Been video saatiin videolle..! linkki tässä!






kaikki kuvat ja video c. Anni Karjalainen


4 kommenttia:

  1. Ja täytyy muistaa myös, miten paljon siistimpi olikaan ratsastustyylisi edellisessä paikassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä viitti aikuinen ihminen enempää nolaa ittees:) Närkästyit tästä mm: "Täytyy muistaa, että edellisessä paikassa olisin tuskin päässyt ikänä kisaamaan näin 'tasokkaisiin' kisoihin ja luokkiin puhumattakaan siitä, että hevosia olisi suotu treeneihin ja omaan käyttöön, omille avuille."Jospa siirrtyttäisin pikkuhiljaa sosiaalisesta mediasta sosiaaliseen todellisuuteen? tai edes nimelliseen jauhantaan? Käytäis asiat kuin AIKUISET?:) Joko voi jauhaa netissä, tai opetella ratsastamaan. Itse valitsen jälkimmäisen.

      Poista
  2. anonyymit jaksaa aina jauhaa, turha välittää :)) Mun mielestä oot päässy aika paljo eteenpäin parin viime vuoden aikana(molemmissa paikoissa)

    ps. noi hevosen kylkirytyt ekassa kuvassa on vähä karut :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tottakai tässä vaan potutti lähinnä keneltä tuo kommentti on tullut. Kiitos kiitos:) jjoo :D :D

      Poista